Ο χάλυβας και η ανακύκλωσή του

 



Ξέρατε ότι ο χάλυβας είναι το πιο ανακυκλωµένο υλικό στον κόσµο και όλος σχεδόν ανακυκλώνεται; Στη Νότιο Αφρική και την Ιαπωνία, τα ποσοστά ανακύκλωσης για τις χαλυβουργικές συσκευασίες είναι κοντά στο 90% ενώ στο Βέλγιο το ποσοστό φθάνει το 93%.
Στον τοµέα των κατασκευών, τα ποσοστά ανακύκλωσης κυµαίνονται µεταξύ 50 και 90%, ανάλογα µε το χαλυβουργικό προϊόν και την εφαρµογή του. Ο χάλυβας µπορεί επίσης να επαναχρησιµοποιηθεί χωρίς επανεπεξεργασία, πράγµα που εξοικονοµεί επιπλέον εκποµπές αερίων του θερµοκηπίου. Όσον αφορά τα αυτοκίνητα, τα στοιχεία χάλυβα (ατσάλι) και σιδήρου αποτελούν περίπου το 65% του βάρους του µέσου οχήµατος. Μόλις σε ένα αυτοκίνητο αποστραγγιστούν όλα τα υγρά και του αφαιρεθούν τα επαναχρησιµοποιήσιµα εξαρτήµατα, οι εταιρείες ανακύκλωσης το τεµαχίζουν και πωλούν το πολύτιµο σιδηρούχο υλικό στα χαλυβουργεία. Ο µέσος όρος ανακύκλωσης χάλυβα και σιδήρου στα αυτοκίνητα είναι κοντά στο 100%. Η ανακύκλωση από χάλυβα σε χάλυβα σηµαίνει ότι ένα χαλύβδινο κουτί είναι εξίσου πιθανό να γίνει µέρος µιας γέφυρας, ενός αυτοκινήτου ή ενός πλοίου, στην επόµενη ζωή του. Ο χάλυβας είναι 100% ανακυκλώσιµος και µπορεί να ανακυκλωθεί πολλές φορές χωρίς απώλεια ποιότητας. Είναι ένα από τα µοναδικά υλικά που δεν χάνουν τις ιδιότητές τους όταν ανακυκλώνονται, αφού ακόµη και µετά την αποτέφρωσή του, µπορεί να ανακτηθεί για ανακύκλωση γιατί είναι µαγνητικός. Τέλος ο ανακυκλωµένος χάλυβας είναι τόσο ισχυρός και ανθεκτικός όσο ο νέος χάλυβας από σιδηροµετάλλευµα.

Οι προσπάθειες ανακύκλωσης
Τα αυτοκίνητα είναι το πιο ανακυκλωµένο καταναλωτικό προϊόν. Κάθε χρόνο, η χαλυβουργία ανακυκλώνει περισσότερους από 14 εκατοµµύρια τόνους χάλυβα από οχήµατα στο τέλος του κύκλου ζωής τους, που ισοδυναµεί µε σχεδόν 13,5 εκατοµµύρια αυτοκίνητα. Συγκρίνοντας την ποσότητα χάλυβα που ανακυκλώνεται κάθε χρόνο από τα αυτοκίνητα µε αυτήν που χρησιµοποιείται για την παραγωγή καινούργιων αυτοκινήτων το ίδιο έτος, τα αυτοκίνητα διατηρούν ποσοστό ανακύκλωσης σχεδόν 100%.

Αυτοκίνητο και ανακύκλωση
Με βάση το βάρος, το τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο αποτελείται από περίπου 65% χάλυβα και σίδηρο. Τα αµαξώµατα των αυτοκινήτων κατασκευάζεται περίπου µε 25% ανακυκλωµένο χάλυβα, ενώ πολλά εσωτερικά τµήµατά τους κατασκευάζονται µε ακόµη υψηλότερα ποσοστά ανακυκλωµένου χάλυβα. Όλα τα προϊόντα χάλυβα περιέχουν ανακυκλωµένο χάλυβα, επειδή τα χαλύβδινα µέρη που προέρχονται από ανακύκλωση, αποτελούν απαραίτητο συστατικό στην παραγωγή νέου χάλυβα. Τα κοµµάτια χάλυβα προέρχονται όχι µόνο από αυτοκίνητα, αλλά και από χαλύβδινα κουτιά, συσκευές και δοµικά υλικά.

Τα βασικά σηµεία της ανακύκλωσης
Τα παλαιά αυτοκίνητα συνήθως µμεταφέρονται σε ένα µια µονάδα ανακύκλωσης αυτοκινήτων, όπου αφαιρούνται τα επαναχρησιµοποιήσιµα ανταλλακτικά. Μετά την αφαίρεση των επαναχρησιµοποιήσιµων εξαρτηµάτων και άλλων υλικών, όπως µπαταρίες, ελαστικά και υγρά, τα κουφάρια των αυτοκινήτων συνήθως ζυγίζονται και στη συνέχεια τεµαχίζονται. Η διαδικασία τεµαχισµού, η οποία διαρκεί για κάθε αυτοκίνητο 45 δευτερόλεπτα περίπου, ξεχωρίζει τρία υλικά: σίδηρο και χάλυβα, µη σιδηρούχα µέταλλα και χνούδι (ύφασµα, καουτσούκ, γυαλί κλπ). Ο σίδηρος και ο χάλυβας διαχωρίζονται µε τη βοήθεια µαγνήτη από τα άλλα υλικά και αποστέλλονται στα χαλυβουργεία για παραγωγή νέου χάλυβα.

Περιβαλλοντικά Οφέλη
Ο χάλυβας ανακύκλωσης εξοικονοµεί ενέργεια και φυσικούς πόρους. Μόνο η αµερικανική χαλυβουργία εξοικονοµεί ετησίως ισοδύναµη ενέργεια, όση καταναλώνουν περίπου 18 εκατοµµύρια νοικοκυριά για ένα έτος. Η ανακύκλωση ενός τόνου χάλυβα εξοικονοµεί 1134 χιλιόγραµµα σιδηροµετάλλευµα, 635 χιλιόγραµµα άνθρακα και 54 χιλιόγραµµα ασβεστόλιθου.

Η αυτονοµία και η σκέψη κύκλου ζωής
Ιστορικά, οι κανονισµοί οικονοµίας καυσίµου είναι ένας αποτελεσµατικός µηχανισµός για τη βελτίωση της οικονοµίας κατανάλωσης των οχηµάτων και τη µείωση των εκποµπών των αερίων του θερµοκηπίου (GHG) που σχετίζονται µε την καύση καυσίµων. Δεδοµένου ότι η νοµοθεσία γίνεται πιο αυστηρή, οι αυτοκινητοβιοµηχανίες αναζητούν πρόσθετες λύσεις, όπως η µείωση της µάζας των οχηµάτων, για τη µείωση της κατανάλωσης καυσίµου, που συνήθως αναφέρονται ως «ελαφρύτερες». Τα υλικά που χρησιµοποιούνται ως µέρος της στρατηγικής αυτής µπορεί να περιλαµβάνουν προηγµένο χάλυβα υψηλής αντοχής (AHSS), αλουµίνιο και σε µερικές περιπτώσεις σύνθετα υλικά από ανθρακονήµατα ή µαγνήσιο. Κάθε ένα από αυτά τα υλικά µπορεί να συµβάλει στη µείωση του βάρους του οχήµατος, µε αποτέλεσµα τη βελτίωση της οικονοµίας καυσίµου. Ωστόσο, το καθένα από αυτά συµµετέχει σε διαφορετικά επίπεδα κόστους παραγωγής και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Το πραγµατικό προφίλ των αερίων του «φαινοµένου του θερµοκηπίου» ενός οχήµατος είναι ολοκληρωµένο µόνο µε την εξέταση ολόκληρου του κύκλου ζωής του. Ο κύκλος αυτός έχει τρία µέρη ή φάσεις: παραγωγή, χρήση (οδήγηση) και τέλος ζωής (ανακύκλωση ή και διάθεση), σε αντίθεση µε τους οµοσπονδιακούς κανονισµούς (ΗΠΑ) που περιοριζόταν συνήθως στο στάδιο της χρήσης του οχήµατος (εκποµπές της εξάτµισης).

Αυτοκίνητα στο «ράφι» έτοιμα για αποσυναρμολόγηση (ΑΝΑΜΕΤ 2014)

…«σύγχρονος» τρόπος ανακύκλωσης κάπου
στην Β. Ελλάδα (2005)

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΙΣΧΥΕΙ Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ,Η ΜΙΖΑ , ΤΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΚΑΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΝΑ ΜΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΠΙ ΟΥΔΕΝΙ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΑ ΑΠΟ ΚΑΜΜΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ( ΟΤΚΖ )
ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΝΑ ΠΑΣ ΑΠΟ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΑΝΗ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΕΔΑΦΟΥΣ ,ΔΕΝ ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΤΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΗΡΟ ΚΑΙ ΕΩΣ ΩΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΜΟΝΑΔΑ ΘΕΛΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
ΤΑ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ ΚΩΛΥΣΙΕΡΓΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Η ΣΧΕΔΟΝ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΕΝΔΥΣΗ

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ 
ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΣΟΥ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ << ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ >>  ΒΑΔΙΖΕΙΣ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΣΟΥ ΣΑΝ ΑΤΟΜΟ

ΜΗΝ ΑΡΓΕΙΣ ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ 



7.0. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ

 

Η βιομηχανία θα δομηθεί να παρέχει αυτάρκεια σε όλους τους τομείς. Αυτό θα επιτευχθεί λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις παγκόσμιες συνθήκες για πιθανές συνεργασίες, εκτέλεση σχεδίων και επενδύσεων στους πιο νευραλγικούς τομείς.

7.1. Η βιομηχανία θα δομηθεί πάνω στο πλαίσιο της τεχνολογίας αιχμής του σημερινού παγκόσμιου γίγνεσθαι με προοπτική την ανάπτυξη πρωτοπόρων και καινοτόμων τεχνολογιών οι οποίες ως ευρεσιτεχνίες βρίσκονται στα χέρια της Ελλήνων Πολιτείας καθώς επίσης θα κληθούν οι απανταχού Έλληνες πολίτες, επιστήμονες, εφευρέτες για να προσφέρουν τις γνώσεις τους και την ευφυΐα που έχουν κληρονομήσει από το γένος μας, στην Ελλήνων Πολιτεία.

7.2. Η βιομηχανία θα στηριχθεί στις πρώτες ύλες, που βρίσκονται στην Ελληνική γη.

7.3. Δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα στον εξορυκτικό και μεταλλευτικό κλάδο για να υπάρξει υποδομή παραγωγής των πρώτων υλών, που είναι αναγκαία για την βιομηχανική δραστηριότητα. Θα δοθεί ιδιαίτερη βάση στην παραγωγή σπάνιων μετάλλων, σπάνιων γαιών που βρίσκονται στην Ελληνική γη καθώς και η εκμετάλλευση τους.

7.4. Ειδικές μονάδες για καλύτερους τρόπους μεγιστοποίησης της εκμετάλλευσης, ειδικά βελτιωτικά και προστατευτικά μέτρα για τους βιοτικούς, αβιοτικούς, ενεργειακούς ή/ και εν δυνάμει φυσικούς πόρους όπως αυτοί κατηγοριοποιούνται σε ανανεώσιμους και μη ανανεώσιμους: Ατμοσφαιρικός αέρας, νερό, έδαφος, φυσική χλωρίδα και πανίδα, ορυκτός πλούτος υπεδάφους, ηλιακή ακτινοβολία, φυσική ομορφιά κ.ο.κ.

7.5. Όλη η παραγωγή από τα μεταλλεία της Ελλάδος θα χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη στην ελληνική μεταποιητική βιομηχανία. Δεν θα εξάγονται πρωτογενής πρώτες ύλες παρά μόνο μεταποιημένα βιομηχανικά προϊόντα, που θα περιλαμβάνουν την υπεραξία της μεταποίησης. Με αυτό τον τρόπο η Ελλάδα καθίσταται αυτάρκης και αυτοδύναμη στις βιομηχανικές πρώτες ύλες.

7.6.  Για την ανταγωνιστικότητα των βιομηχανικών προϊόντων η προϋπόθεση που χρειάζεται, είναι να σταματήσει η υπερεκμετάλλευση των πόρων ενέργειας για λόγους κερδοσκοπικούς και η αναπροσαρμογή του κόστους της ενέργειας σε χαμηλότερες τιμές.

7.7.  Για  να  υλοποιηθεί  ένας  τέτοιος  σχεδιασμός  χρειάζεται  χρήση ενέργειας χαμηλότερου κόστους. Η Ελλήνων Πολιτεία είναι έτοιμη να εφαρμόσει εναλλακτικές πράσινες τεχνολογίες, οι οποίες θα είναι υψηλών προδιαγραφών με πλήρη ασφάλεια και απόλυτο σεβασμό ως προς το περιβάλλον.

7.8. Μια από αυτές τις τεχνολογίες, που θα εφαρμοστούν, είναι παραγωγή υδρογόνου μέσω ηλεκτρολυτικής διαδικασίας με χρησιμοποιούμενη ενέργεια για ηλεκτρόλυση, την ηλιακή.

7.9. Όλες οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας που θα χρησιμοποιηθούν θα έχουν σαν κατάληξη την χρήση ελεύθερης ενέργειας, που είναι η νομοτελειακή χρήση ενέργειας για τον πλανήτη μας.

Η Ελλήνων Πολιτεία θα καταστήσει το Ελληνικό κράτος πλήρως αυτοδύναμο βιομηχανικά και ενεργειακά θέτοντας το παγκόσμιο πρότυπο εφηρμοσμένης τέχνης του Λόγου.

Ε.ΣΥ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 2312 315162 , MAIL: esuelkordeliou@gmail.com

ΘΥΜΗΣΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΑΙ