ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ : ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ

 

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ  ΗΤΑΝ ΤΟ 1969 

ΜΕ ΤΟ  ΦΕΚ 1969/Α/15 Ο ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΓΡΑΨΕ ΣΥΜΒΑΣΗ  ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ MACDONALD CONSTRUCTION COMPANY ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ ΤΗΝ ΧΙΛΙΟΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΖΗΜΙΕΣ ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ 



erga

Οι μίζες έπεφταν σαν το χαλάζι

Ο οικονομικός εγκέφαλος της χούντας Ν. Μακαρέζος το 1969, με τυμπανοκρουσίες και πανηγυρικούς, υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή της Εγνατίας Οδού! Καθώς γνωρίζουμε ότι η (πραγματική) κατασκευή της οδού άρχισε το 1994 και ολοκληρώθηκε το 2009 με τμήματά της να παραδίδονται μέχρι και το 2014, όλοι μπορούμε να καταλάβουμε τι σήμαινε το “έργο” που συμφωνήθηκε από την χούντα και ποιοι πραγματικά ωφελήθηκαν.

Άλλωστε οι αριθμοί, κυριολεκτικά, μιλούν! Ο Αμερικανός “ενδιάμεσος” Ρόμπερτ Μακντόναλντ πήρε την δουλειά και άρχισε να κερδίζει πριν ακόμα δείξει έστω μία μακέτα: Του αναγνωρίζονταν έξοδα (και όχι φραγκοδίφραγκα!) ενώ αυτός αναζητούσε -έχοντας την εγγυήση της χούντας- δάνεια για την υλοποίηση του έργου που είχε κοστολογηθεί στα 150 εκατομμύρια δολάρια από τα οποία τα 50 εκ. θα τα έβαζε το ελληνικό κράτος.

Κανείς δεν γνωρίζει εάν ο Μακντόναλντ αναζήτησε όντως δάνεια ή απλώς ροκάνισε τον χρόνο συσσωρεύοντας… έξοδα. Το βέβαιο είναι ότι η Εγνατία δεν κατασκευάστηκε και ο Μακντόναλντ αποχώρησε ενθυλακώνοντας όμως μια προκαταβολή 4,5 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι της αμοιβής του και περίπου 33 εκατομμύρια δραχμές σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου έναντι των εξόδων του.πηγη

ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΔΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΝΙΚΟΛΑΟ ΜΕΝΕΓΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΕΚΤΕΝΕΣΤΕΡΑ ΤΑ ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΖΗΜΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΧΡΕΩΘΗΚΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΥ

Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ , ΕΝΑΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΩΝ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ ΠΛΗΘΟΣ ΑΝΑΓΚΩΝ, ΚΟΣΤΙΣΕ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 7 ΔΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΒΑΛΕ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ Η ΖΗΜΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΕΤΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΘΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΚΑΘΕΤΩΝ ΟΔΙΚΩΝ ΑΞΟΝΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΟΛΙΣ ΓΙΑ 1,5 ΔΙΣ.. Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΕΝΕΓΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΟΡΕΑ ‘’ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ’’ , ΑΝΑΛΥΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΥΔΙΑΣΤΑΤΗ ΖΗΜΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ‘’ΠΟΛΙΤΙΕΑ ΠΥΛΗ ΠΟΛΙΤΩΝ’’ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ. ΜΕΝΕΓΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ , ΥΠ. ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’3 ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: nik.menegis@gmail.com – 697 619 2647

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ (ΜΕΡΟΣ Β’)

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ (ΜΕΡΟΣ 3ο)

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΠΟΛΛΩΝ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ (ΜΕΡΟΣ 4ο)

«Δημόσιο συμφέρον δισεκατομμυρίων» απέναντι στην παραχώρηση της «Εγνατίας Οδού»

Την 1η Απριλίου, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι παρέλαβε δύο δεσμευτικές προσφορές «για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της» για τα επόμενα 35 χρόνια. Οι προσφορές που περνούν στην επόμενη φάση ανήκουν στην κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με τη Μυτιληναίος και την ΑΒΑΞ η μία, της ΓΕΚ Τέρνα με την Εgis η δεύτερη.

Πρόκειται για ένα ακόμα επεισόδιο στην απόπειρα ιδιωτικοποίησης ενός αυτοκινητοδρόμου μήκους 658 χιλιομέτρων, που εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα, στην βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας, μέχρι τους Κήπους στη Θράκη, στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Στο «πακέτο» βρίσκονται επίσης τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, που αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Οι διαδικασίες του νέου ξεπουλήματος ξεκίνησαν πριν από μία ολόκληρη δεκαετία, το 2011, όταν με το τότε Μεσοπρόθεσμο, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ.

Η κρίσιμη «λεπτομέρεια» εδώ είναι ότι όλα αυτά έχουν ήδη κατασκευαστεί, λειτουργούν κανονικά, ενώ τα έσοδα από τα διόδια εισπράττονται προς όφελος του Δημοσίου. Το διάστημα από το 1997 μέχρι το 2009, ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας κατασκευάστηκε με εθνικά και κοινοτικά κονδύλια, ένα ποσό περίπου 7 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό που ισχύει σήμερα είναι ότι ιδιωτικές εταιρείες αναλαμβάνουν, μέσω δημόσιων μειοδοτικών διαγωνισμών, μόνο τα επιμέρους έργα κατασκευής συντήρησης και λειτουργίας που προκύπτουν, με την εποπτεία να παραμένει στο δημόσιο. Το συγκεκριμένο μοντέλο δεν απέτρεψε βέβαια την ύπαρξη σκανδαλώδων υπόθεσεων, με τη διοίκηση που ανέλαβε μετά το καλοκαίρι του 2015 να στέλνει στον εισαγγελέα υπόθεση υπερκοστολογήσεων δεκάδων εκατ., της προηγούμενης περιόδου.ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ